PRZYGOTOWANIE DO WIZYTY

by Sonia

DZIENNICZEK ŻYWIENIOWY

Niezależnie od celu wizyty dzienniczek żywieniowy jest bardzo istotny, ponieważ jest źródłem cennych informacji o Twoim sposobie żywienia. W dzienniczku żywieniowym należy notować wszystko, co zostało spożyte i wypite o konkretnej godzinie. Najlepiej spisywać posiłki przez co najmniej 3 dni (1 wolny i 2 robocze) ze względu na możliwe rozbieżności (np. różne pory pobudek i chodzenia spać). Jeśli to możliwe, możesz prowadzić notatki przez 7 dni. Produkty i posiłki można notować w miarach domowych, np. 2 kanapki z masłem, serem i pomidorem, herbata. Notujemy również owoce, przekąski, małe kęsy – to naprawdę ważne. Wiem, że przez głowę może Ci przejść myśl „ale ja wszystko pamiętam, po co to pisać”. Otóż nasza pamięć bywa zwodnicza, jesteśmy bombardowani olbrzymią ilością informacji, często zabiegani i z tego względu możemy po prostu nie spamiętać wszystkiego. Na prawdę trudno spamiętać, wszystko co dokładnie jedliśmy w ciągu ostatnich 3-4 dni – to może być nawet kilkadziesiąt produktów. Pamiętaj, omówienie dzienniczka żywieniowego nie służy krytykowaniu Twojego sposobu odżywiania – ma pomóc Tobie zrozumieć, co robisz dobrze a co wymaga poprawy.

Podsumowując, dzienniczek żywieniowy: 

  • pomaga znaleźć przyczynę nadwagi/problemu zdrowotnego 
  • umożliwi ustalenie  bezpiecznej diety np. jeśli do tej pory nie jadałaś/eś dużych porcji warzyw/owoców, nie mogę wprowadzić z dnia na dzień ich dużej ilości, ponieważ mogą pojawić się problemy jelitowe 
  • ułatwia dopasowanie diety do Twoich preferencji – nie wszystkie nawyki i przyzwyczajenia wymagają zmian – dzienniczek często ujawnia solidne podstawy, na których możemy się oprzeć. W efekcie Twoja dieta jest dla Ciebie bardziej przyjazna i łatwiejsza w stosowaniu

Kliknij tutaj, aby pobrać dzienniczek żywieniowy.

 ANKIETA ZDROWOTNO-ŻYWIENIOWA

Przed wizytą warto uzupełnić ankietę zdrowotno-żywieniową (kliknij „pobierz ankietę żywieniową”) , ponieważ pozwoli ona na sprawne przeprowadzenie wizyty oraz koncentrację na rozwiązaniu problemu. Pierwsza wizyta w gabinecie dietetycznej jest z reguły tę „najbardziej” intensywną”. Z tego powodu polecam uzupełnić ankietę przed pierwszą wizytą i tym samym zyskać więcej czasu na rozmowę.
Zadaję pytania odnośnie: 

  • przyjmowanych leków i suplementów diety 
  • samopoczucia, dolegliwości, poziomu stresu 
  • aktywności fizycznej 
  • godzin i formy pracy, przerw w pracy 
  • posiadanego sprzętu kuchennego 
  • preferencji kulinarnych (ulubionych dań i produktów, przypraw – przygotowałam w tym celu specjalną tabelę preferencji kulinarnych)

Uzupełnienie ankiety zdrowotno-żywieniowej w domu pozwala na spokojnie przemyślenie swoich oczekiwań i preferencji.

ANALIZA SKŁADU CIAŁA

Przygotowanie do analizy składu ciała pozwala uniknąć błędu pomiarowego. Pomiar składu ciała pozwala określić takie parametry, jak: poziom tkanki tłuszczowej (w tym wisceralnej, otaczającej  narządy wewnętrzne, tzw. wisceralnej tkanki tłuszczowej), masę mięśniową i wiek metaboliczny. Do pomiaru składu ciała trzeba zdjąć skarpetki i biżuterię, zegarek, pasek a kieszenie spodni powinny być opróżnione (do pomiaru nie trzeba rozbierać się do samej bielizny! Stosownie odejmuję masę ubrań)

Jak się przygotować do analizy składu ciała: 

  • 2-3 godziny przed pomiarem nie jeść i nie pić 
  • należy mieć pusty pęcherz 
  • bezpośrednio przed wizytą nie korzystać z prysznica/kąpieli 
  • 24 h przed pomiarem nie wykonywać intensywnej aktywności fizycznej
  • nie ubierać rajstop (ewentualnie zdjąć je wcześniej) ponieważ na analizator stajemy bosymi stopami 

Przeciwskazania do analizy składu ciała:

  • ciąża
  • rozrusznik serca
  • padaczka
  • metalowe implanty

BADANIA

Badania to kwestia indywidualna, zależy czego konkretnie dotyczy Twój problem. Jeśli zależy Ci na standardowej poradzie dietetycznej odnośnie odchudzania, warto wykonać: morfologię, lipidogram, glukozę i insulinę na czczo, TSH oraz badanie ogólne moczu. Jeśli posiadasz wyniki badań z ostatnich 3-6 miesięcy – możesz zabrać je ze sobą. W razie wątpliwości – skontaktuj się ze mną przez dział kontakt.

Chcesz wiedzieć więcej o przebiegu wizyt w moim gabinecie dietetycznym? Zapraszam do zakładki WSPÓŁPRACA DIETETYCZNA

Przedstawione tam informacje odnoszą się zarówno do współpracy w gabinecie stacjonarnym przy K.K. Wielkiego 63 w Olkuszu, jak i współpracy on-line.

 

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Akceptuję ciasteczka Dowiedz się więcej

Polityka prywatności