Dania gotowe na diecie odchudzającej – kiedy nie masz czasu gotować

autorka: Sonia
1 Komentarz
Dania gotowe

Albo Ci się nie chce. Może być też tak, że trafi Ci się trudniejszy okres w życiu i Twoje zasoby będą mocno ograniczone. Poza tym nie ma nic złego w tym, aby czasem odpuścić. I właśnie dlatego dzisiaj poruszę temat gotowych posiłków, które mogą uratować Twoją dietę podczas nadgodzin, wyjazdów, czy innych awaryjnych sytuacji. Oczywiście nie namawiam, aby stosować takie rozwiązania na stałe i na co dzień, ponieważ zdrowa dieta powinna bazować na możliwie niskoprzetworzonych, świeżych produktach. Jednak uważam, że sięgnięcie po takie fit dania gotowe jest lepszym rozwiązaniem, niż jedzeniem czego popadnie czy spożywania na obiad fast fooda. Chodźmy dalej, zobaczysz jakie propozycje dla Ciebie znalazłam w jednym z sieciowych sklepów (tu akurat padło na Dino).

Kurczak śmietanowo-grzybowy z białą kaszą gryczaną – danie gotowe

Fit danie gotowe dieta odchudzająca
Kurczak śmietanowo-grzybowy z kaszą gryczaną – 418 kcal w porcji

Powyższa propozycja to danie gotowe dla kobiet na diecie redukcyjnej (kaloryczność 1500-1600 kcal). Podana porcja zawiera prawie 20 g białka (co jest ważne dla uczucia sytości). Dla zwiększenia objętości posiłku oraz lepszego uczucia sytości proponowałabym, aby dodać porcję warzyw np. 2-3 ogórki kiszone, surówkę z marchewki czy bukiet jarzyn gotowany na parze. Do zalet tego gotowego posiłku obiadowego można zaliczyć fakt, że nie trzeba go przechowywać w lodówce (produkt jest utrwalony termicznie).

Skład jest stosunkowo prosty (jak na produkt gotowy).

Skład fit gotowego posiłku: Kurczak śmietanowo-grzybowy z kaszą gryczaną

Get it Fit – Kurczak z ryżem i sosem azjatyckim

Danie gotowe odpowiednie dla diet 1700 kcal i więcej

Kolejna propozycja jest bardziej kaloryczna i z tego względu polecana dla osób stosujących diety w kaloryczności 1700 kcal i więcej (chociaż tak na prawdę wiele zależy od ilości posiłków i założeń). Osoba potrzebująca mniej energii może po prostu zjeść o 1/3 ryżu mniej (można go wykorzystać w innym posiłku, np. kolacji). Tutaj również warto dorzucić świeże warzywa, ponieważ cała porcja zawiera jedynie 3,3 g błonnika (w niektórych przypadkach to może być korzystne, np. gdy zależy nam na szybkiej regeneracji potreningowej). Niemniej warzywa są zawsze dobrym wyborem.

Poniżej zamieszczam etykietę ze składem tego produktu. Cena – 9,99 zł

Kurczak z sosem azjatyckim – skład dania gotowego

Get it Fit – Kurczak po meksykańsku

Kolejna propozycja to danie gotowe z kurczakiem, ryżem i meksykańskim sosem. Kaloryczność podobnie, jak w poprzedniej propozycji – prawie 600 kcal. Natomiast potrawa ta zawiera więcej węglowodanów (95g) i mniej tłuszczu (zawartość białka to 30 g). Z tego względu ta potrawa polecana byłaby raczej dla osób aktywnych lub stosujących diety powyżej 1700-1800 kcal. Tradycyjne polecam dorzucić jakieś warzywo 🙂

Skład całkiem przyzwoity, jak na danie gotowe.

Kurczak po meksykańsku – skład dania gotowego

Podsumowując, dania gotowe mogą stanowić ciekawą alternatywę w awaryjnych sytuacjach. Można je zakupić i schować w szafce w pracy. Tę opcję polecam osobom, którym zdarzają się nieplanowane nadgodziny. Rozwiązanie to może być przydatne dla kierowców wyjeżdżających w dłuższe trasy. Dania gotowe, które tu pokazałam kosztowały od 7 do 10 zł za porcję – to często mnie, niż przeciętny fastfood.

Odnośnie osób z insulinoopornośćią – najlepsze byłoby dla nich danie gotowe z kaszą gryczaną. Potrawa ta będzie miała najniższy ładunek glikemiczny (w porównaniu do dań z ryżem, które same w sobie mają więcej węglowodanów)

Jeśli o mnie chodzi, na co dzień nie korzystam z dań gotowych – ale mam je zawsze pod ręką. Głównie po to aby pozbyć się „spiny” kiedy trafi się trudniejszy dzień, nagły wyjazd czy po prostu będę chciała odpocząć od gotowania.

Jeśli czujesz, że często brakuje Ci czasu, a zależy Ci na tym aby gotować proste, szybkie i lekkie posiłki – mam dla Ciebie dobrą wiadomość! Już wkrótce w moim sklepie internetowym pojawi się nowy produkt – zbiór przepisów z obiadami na cały miesiąc. Posiłki podzieliłam na mięsne, bezmięsne, z rybami, strączkami, jajkami. Do tego dołączę instrukcję, jak rozplanować te posiłki oraz jak dostosować porcje dla pozostałych członków rodziny.

Chcesz ułatwić sobie planowanie posiłków? Zobacz wpis o tym, jak zaplanować obiady na tydzień w 3 krokach.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapraszam do śledzenia mojego konta na Instagramie, gdzie dzielę się wiedzą i ukazuję kulisy moje pracy.

Może spodoba Ci się

1 Komentarz

Co jeśli dieta Ci się sypie? Porady dietetyka. 17 października, 2021 - 7:52 pm

[…] Dania gotowe na diecie (przykłady, opis) […]

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Akceptuję ciasteczka Dowiedz się więcej

Polityka prywatności